חיפוש
 
לדף הבית >>     סתיו כהן, דיני משפחה ונזקי גוף, אשקלון >>

עורכי דין: מה כדאי לדעת על גישור לפני גירושין

 

כותבת המאמר הינה עורכת דין המומחית בדיני משפחה ונזקי גוף.  גישור לפני גירושין הוא תהליך בו צד שלישי ניטרלי, המגשר, מסייע לבני זוג להגיע להסכמה בנושאים הקשורים לגירושין, כגון זמני שהות ואחריות הורית, מזונות ילדים, מזונות בני זוג וחלוקת רכוש. הגישור יכול להיות מרצון או על ידי בית המשפט. להמשך קריאה - כנסו...  

 

גישור הוא לרוב אופציה טובה עבור זוגות שרוצים לחסוך זמן, ההוצאות והלחץ של מאבק בבית המשפט. זה יכול להיות מועיל גם לזוגות שרוצים לשמור על מערכת יחסים תקינה לאחר הגירושין, במיוחד כאשר ילדים מעורבים. גישור יכול לעזור לבני הזוג לתקשר ביעילות, להבהיר את הצרכים והאינטרסים שלהם ולחקור פתרונות יצירתיים שעובדים עבור שני הצדדים. במהלך הליך הגישור, המגשר מקל על התקשורת בין בני הזוג ומסייע להם לזהות תחומי הסכמה ואי הסכמה. המגשר אינו מקבל החלטות עבור בני הזוג אלא עוזר להם להגיע להסכמות משלהם.

במידה ותושג הסכמה, המגשר יערוך מסמך כתוב המתאר את תנאי ההסכם, אותו יוכלו לאשר בני הזוג בבית המשפט או בבית הדין. גישור לא תמיד מצליח, במיוחד אם יש קונפליקטים עמוקים או חוסר איזון כוח במערכת היחסים. עם זאת, גם אם הגישור אינו מביא להסכמה מלאה, הוא עדיין יכול להועיל בבירור הסוגיות וצמצום מספר המחלוקות הצריכות להתדיין בבית המשפט.

 

חובת גישור לפני גירושין

בשנים האחרונות ישנו עידוד רב גם מצד הרשויות לעבור הליך גישור לפני גירושין כדי לנסות למנוע הליך המתקיים בבית המשפט. המדינה אף מעמידה לרשות הזוג המתגרש מגשר מטעמה. עם זאת, אין ספק שגישור שנעשה באופן פרטי יהיה מעמיק הרבה יותר, נוגע בכל פרט שיש להסדיר ויביא לכך ששני בני הזוג יצאו בתחושה שעברו תהליך הוגן. חשוב שתסמכו על המגשר באופן מוחלט ושתרגישו איתו בנוח. אחרת תהליך גישור לפני גירושין לא יהיה יעיל והתוצאה לא תהיה אידיאלית אם אחד הצדדים לא ירגיש בנוח עם המגשר. סתיו כהן הפועלת כמגשרת מקצועית, לאורך שנות הניסיון שלה למדה כמה הקשר בין הלקוח למגשרת הוא חשוב, ותעשה הכל כדי שתרגישו בנוח ובטוחים בהחלטתכם.

אילו מאפיינים חשוב שיהיו למגשר בתהליך גישור לפני גירושין

כאשר מחליטים לעבור גישור לפני גירושין חשוב לשים לב למספר דברים:

  • קרבה למקום מגוריכם: מומלץ לבחור מגשר שיוכל לפגוש אתכם במקום שקרוב אליכם.
  • השכלה וניסיון של המגשר: חיוני לאשר שהמגשר קיבל את ההכשרה הדרושה. מבחינת מומחיות משפטית, יש חשיבות מכרעת לכך שהמגשר יהיה עורך דין לענייני משפחה כך שיהיה בקיא בחוק ובפסיקה העדכנית וגם בתחום הגישור שדורש ידע וניסיון.
  • יכולת לנהל הליך שעשוי להיות טעון: חשוב כי למגשר במהלך תהליך גישור לפני גירושין תהיה את היכולת להרגיע את הרוחות, להגיע לעמק השווה, ולפתור סכסוכים ואי הסכמות כדי לא לגרור את הליך הגירושין מעבר לזמן הדרוש, ולהגיע להסכם לפני פניה לבית משפט.

איך אתם יכולים להיות בטוחים שבחרתם את המגשר המתאים?

פגישה וראיון עם מספר מגשרים היא הדרך הטובה ביותר לבחירת מגשר מתאים. לבחירת המגשר יש השפעה עצומה על תהליך גישור לפני גירושין, ולכן זה קריטי שתאמינו ותסמכו על הבחירה שלכם. אתם תוכלו לדעת מי הוא המגשר הטוב ביותר עבורכם לאחר שפגשתם כמה מהם, ואז תוכלו לקבל את ההחלטה הזו. בתום הליך הגישור, המגשר אמור להעמיד לרשותכם הסכם גירושין יסודי המייצג את ההסכמות שהגעתם אליהן בגישור. סתיו כהן היא מגשרת ועורכת דין, אשר ליוותה זוגות רבים בתהליך המורכב של פירוק נישואין, ותשמח לעמוד לרשותכם, להקשיב ולהדריך לאורך כל הדרך.

מגשרת גירושין

הליך גישור בכלל ולגירושין בפרט הוא לא פשוט. בני זוג שמחליטים להתגרש נמצאים לאחר תקופה לא קצרה של מחלוקות ותחושה לא נעימה שבעקבותיה הגיעו להחלטה זו. לכן, הגעה להסכם בדיונים משותפים הוא אינו פשוט עבורם. בחירה נכונה של מגשרת גירושין היא חשובה מאוד להצלחת תהליך הגישור. בעת בחירת מגשרת יש לקחת בחשבון שלושה גורמים מכריעים בבחירת המגשרת: הרקע של המגשרת, מערכת היחסים ביניכם ותפיסת עולמה. סתיו כהן היא מגשרת בעלת ניסיון רב שנים, הפועלת זמן רב בתחום דיני המשפחה, מובילה ומלווה משפחות רבות בתהליך המורכב של הגירושין, תוך להגעה להסכמה ופשרה בין שני הצדדים.

משמעות הרקע של מגשרת גירושין בהליכי גישור גירושין

גישור גירושין הוא תהליך סבוך המצריך ידע בתחום, לרבות גורמים רגשיים, כספיים, רכושיים, משפטיים, משפחתיים ועוד. רמת המומחיות אך גם היצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה של מגשרת גירושין תקבע עד כמה היא יכולה לסייע לכם בהגעה להסכם המתאים לכם באופן אישי בכל המישורים. נקודת המבט של המגשרים משתנה ממגשר אחד למשנהו. ישנם מגשרים המנסים לנתב את הגישור לעבר הסכם תבנית לפיו הם פועלים; ישנם מגשרים הסבורים כי להורים המתגרשים יש זכות לקבל כל החלטה המקובלת עליהם ועונה על צרכיהם וגם על צורכי הילדים; ולאחר מכן ישנם מגשרים המכוונים את בני הזוג לקבל החלטות בהתאם להסכם מקובל או שהיה מקובל בתחום הגירושין לפני שנים רבות. ויש כאלו הנוקטים עמדה של "שיתוף פעולה"- האומרת שגם אם ההורים בחרו לפרק את נישואיהם, הם עדיין שותפים למפעל החיים של הורות לילדים

ממה מתחיל הליך גישור?

בתחילת תהליך גישור, מגשרת גירושין מתחילה בכך שתשאל כל אחד מהצדדים מה הם רוצים. מה יספק לכל אחד מהם את הביטחון והיציבות הדרושים להם? מה הילדים צריכים כדי להיות בריאים ומאושרים? מהן המטרות המשותפות שלהם כהורים שמגדלים יחד את הילדים? לאחר מכן ניתן לחפש את ההסכמות שיענו בצורה הטובה ביותר על הדרישות של כל בני המשפחה בהתבסס על התשובות לשאלות אלו. גירושין, הם משבר שניתן וחייבים להתגבר עליו. בריאותם של הילדים תלויה ברווחתם של שני ההורים. כתוצאה מכך, מגשרת גירושין מקצועית צריכה להיכנס להליך הגישור נטולת דעות קדומות ולהתמקד אך ורק בלקוחות ובמה שהכי טוב להם. מעוניינים להתחיל תהליך גישור עם מומחה מקצועי? צרו קשר עם סתיו כהן.



יש לכם עוד שאלות לדיני משפחה ונזקי גוף, עו”ד סתיו כהן? כנסו!

054-7745264 stavadv@gmail.com

דברו איתנו ב whatsapp   
רוצים עוד פרטים? כנסו!

 

 
 
 
למה  mcity

למה mcity

יולי לב מתראיין בערוץ 13

יולי לב מתראיין בערוץ 13

 
 

זכויות הפציינט בעת רשלנות רפואית

תושב העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה:”ניסן שלום. הייתי בטרם בגין כאבים חזקים באוזן ובלסת. נאמר לי שיש לי דלקת באוזן. לאחר מכן התגלה שבכלל זה נובע מעומס על הצוואר שהשליך על הלסת ויצר שם מעין דלקת וטופלתי בפיזיותרפיה. האם זה נחשב לרשלנות מצד הרופא שבדק אותי בטרם והביא לי טיפות אנטיביוטיות לאוזן שבכלל לא היה בהן צורך. במידה וכן מה עושים, זה קרה לפני מס` חודשים”. לתשובת המומחה- כנסו...

מהו סעיף 26 לחוק הירושה ולמה חשוב להכירו

 

צוואה היא האמצעי המשפטי הטוב ביותר מבחינתו של אדם להורות כיצד הוא מעוניין לחלק את רכושו עם הליכתו לבית עולמו. מדובר במסמך משפטי מחייב המבוסס על כיבוד רצון המת המהווה לדברי כבוד הנשיא בדימוס, אהרון ברק, ”חלק מתרבותנו הכללית והמשפטית” וכן ”עיקרון ידוע של המשפט העברי לפיו מצווה לקיים את דבר המת”. להמשך קריאת המאמר של עו”ד גילה עיני, מומחית לדיני משפחה, גישור ועוד, כנסו...

החלקה באולם אירועים- מי ישלם פיצויים?

 

תושבת העיר פונה לעו”ד ניסן מנו, מנהל פורום בתחום רשלנות רפואית ונזקי גוף, בשאלה: ”שלום רב, הייתי בחתונה של חברתי הטובה והחלקתי בשירותים בגלל שהרצפה הייתה רטובה. עקב כך שברתי את הרגל. האם במצב כזה ניתן לתבוע ואיך מתנהל התהליך, תודה”. לתשובת המומחה- כנסו

 
 

 

 

יש לי שאלה לגדי ברקאי
ברקי יש לי שאלה

 

מדורים